Strona główna   »   Trening   »   Jak trenować by spalić tłuszcz?

Jak trenować by spalić tłuszcz?

Jak trenować by spalić tłuszcz?

1kg mięsni więcej spala rocznie 5kg tłuszczu, nawet gdy leżymy na kanapie i nic nie robimy, a dokładniej mówiąc tyle kalorii potrzebuje ten 1kg na przetrwanie w organiźmie.

Dlatego zawsze zalecam połączenie treningu na siłowni z treningiem cardio, bo najlepszym sposobem nia niski poziom tkanki tłuszczowej to po prostu...utrzymywanie jak najwyższego poziomy masy mięśniowej, która tracimy po 35 roku zycia w tempie 1-3% rocznie, O ILE NIE ĆWICZYMY NA SIŁOWNI, wtedy zatrzymujemy, a nawet cofamy trochę ten proces.
Trening siłowy robimy godzinę i działa na nas kilka dni, a cardio typu samo bieganie działa tylko tyle czasu, ile je robimy. Poza tym tylko biegając CHUDNIEMY, a więc tracimy w 1/3 tłuszcz, w 1/3 wodę i w 1/3 własne mięśnie, wiec chudnięcie NIE RÓWNA się spalaniu tylko tłuszczu, to dwie inne rzeczy i dziś napiszę, jak robić to drugie. Pamiętajcie, że człowiek może spalić tylko 0,6kg tłuszczu tygodniowo, jeśli tracimy na wadze więcej, to znaczy ze gubimy nie tylko tłuszcz, a to niedobrze.

Kiedy więc i ile robić cardio tak, aby spalać tluszcz?

- nie używać kurtek ortalionowych, pasów neoprenowych itp bajerów, bo to wszystko bzdury i przynosza tylko gorszy efekt - pogarszają wydolność tlenową, przez co spalamy mniej tłuszczu, a nie więcej

- pocenie się nie ma nic wspolnego ze spalaniem tłuszczu, dlatego np. sauna wcale nas nie odchudza, tylko odwadnia, tłuszcz spalamy utleniając go w organiźmie i w postaci dwutlenku węgla wydychamy go cieplejszycm niż zwykle oddechem, analogicznie do chłodzenia sie psów :)

- robimy cardio dłużej niż 20 minut, bo tyle trwa spalenie podręcznego bufora energii zanim dostaniemy się do tłuszczu, ale nie dłużej niż 40 minut, bo wtedy rośnie nam poziom kortyzolu - hormonu stresu, który blokuje tkankę tłuszczową przed dalszym spalaniem!

- są tylko dwa momenty, gdy od razu spalamy tłuszcz szybciej:

1. naczczo - wystarczy 15 minut, bo efekt daje taki jak 40 minut wieczorem
2. tuż po treningu siłowym

W tych dwóch przypadkach mięśnie są opróżnione do zera z glikogenu i organizm MUSI skorzystać od razu za zapasów tłuszczu w organiźmie jako energii

- tętno podczas cardio musi być na poziomie około 120-130 uderzeń na minutę, aby spalać tłuszcz i utrzymywane równo w tym zakresie, poniżej tego nie spalimy tłuszczu, powyżej także nie

Moja redukcja trwała w tym roku równe 4 miesiące i pozbyłem się ok 10kg tłuszczu przykrywającego "kaloryfer", a wyglądała tak:

1-4 tydzień - zwiekszyłem cardio po treningach siłowych z 20 do 30 minut
4-8 tydzień - dodałem codziennie 7 x w tyg 10 min cardio na rowerku naczczo
9-12 tydzień - zwiększyłem codzienne cardio naczczo do 15 minut
13-16 tydzień - zwiększyłem cardio po treningach siłowych do 40 minut

Jak widać tu także jak i przy diecie słowo klucz to STOPNIOWOŚĆ i cierpliwość, nic nie należy robić od razu na maxa, jak najwięcej i jak najczęściej, musimy obserwować swoje ciało i nie częściej niż co 2 tygodnie dodawać coś, tylko jeśli widzimy, że nie ma efektów, jeśli są robimy wszystko bez zmian dopóki widzimy progress.

Specjalnie nie napisalem o treningu interwałowym HIIT zamiast cardio, bo osobiście na mnie on nie działa i nie zalecam go ani początkującym, ani starszym osobom, jeśli nie widzę ich na żywo, na ile jest to bezpieczne dla niewytrenowanej osoby, żeby nie "zeszła" na bieźni ;-) dla chętnych powiem, że w przypadku HIIT robię zazwyczaj 10 minut z podziałem 30s max/30s odpoczynek na początku, dochodząc maksymalnie do 15 minut z podziałem 90s max/30s odpoczynek.

Powodzenia i zapraszam do śledzenia:
Moja strona: Trener personalny dietetyk Wrocław
Mój fanpage FB: https://www.facebook.com/piotrek40trenuje/

Dodaj komentarz

Wpisz kod z obrazka
Aby komentować pod stałym nickiem - zaloguj się / załóż konto.

Zaloguj się

Login Hasło
Zapamiętaj
0

Komentarze do:

Jak trenować by spalić tłuszcz?

Podobne wiadomości

Podobne galerie

Najczęściej czytane

Tagi

Najnowsze WIDEO

Nowe GALERIE ZDJĘĆ