Strona główna   »   Trening   »   Trening siłowy   »   Kobiety i trening na siłowni? Zdecydowanie tak!

Kobiety i trening na siłowni? Zdecydowanie tak!

2013-06-06 | Agata Radziwoniuk | Tagi: Trening Ćwiczenia dla kobiet Odchudzanie
Nasze społeczeństwo uwielbia piękne ciała. Najbardziej pożądane to te o jędrnych i ponętnych kształtach, czyli zgrabnie zarysowana sylwetka o małej ilości tkanki tłuszczowej i wody podskórnej.

Dlaczego więc większość kobiet głodzi się, próbując być chudymi jak patyk?

Problemem jest zbytnie skupienie się na niskokalorycznych dietach i robieniu dużej ilośœci cardio, za to zapominamy o treningu siłowym. Kobiety nie rozumieją, że to właœśnie trening siłowy prowadzi do wymodelowania zgrabnej sylwetki. Często wydaje mi się, że większośœć z nas przecenia same siebie, myœśląc, że jeœśli zaczną ćwiczyć z ciężarami będą wyglądać jak kulturystki.
Kobiety i trening na siłowni Kobiety i trening na siłowni Kobiety i trening na siłowni
Drogie Panie - pragnę wyprowadzić Was z błędu - bicepsy nie rosną od samego podnoszenia ciężaru, a uda nie staną się większe od robienia przysiadów! Proces budowania masy mi궜niowej jest bardzo długi i składa się na niego wiele innych czynników tj. dieta o podwyższonej kalorycznośœci. Ciała kobiet nie są zdolne do budowania takiej masy mi궜niowej jak ciała mężczyzn, które posiadają ten sławny testosteron w dużo większej ilośœci niż my go mamy.
Kobiety i trening na siłowni Kobiety i trening na siłowni Kobiety i trening na siłowni
Jeśœli więc nie ćwiczycie na siłowni, bo obawiacie się wyglądać jak umi궜nione potworki, mam nadzieje że po przeczytaniu dalszej cz궜ci mojego artykułu zmienicie podejœście do tego sportu.

Dośœwiadczenie, które zdobyłam kształtując swoją sylwetkę wskazuje na to, że mi궜nie są najlepszym spalaczem tłuszczu. Co to oznacza? To bardzo proste - im więcej masy mi궜niowej macie w swoim ciele, tym szybciej jesteśœcie w stanie spalić tkankę tłuszczową.
Jeśœli więc chcecie pozbyć się nadmiaru tłuszczyku, odkładanego przez długie lata na brzuszku i biodrach, zaprzyjaźŸnijcie się z ciężarami, bo nie służą one wyłącznie mężczyznom.

Im więcej miꜶni tym więcej tłuszczu jesteśœmy w stanie spalić. Jeśœli mamy duży poziom masy mi궜niowej, wystarczy trzymanie umiarkowanej diety żeby nigdy nie przytyć. To się nazywa dobry metabolizm. Niewiele z Was wie, że metabolizm, nie jest kwestią przypadku. Co prawda duży wpływ mają geny, ale byłybyśœcie zdziwione jak dużą rolę odgrywają życiowe wybory.
Kobiety i trening na siłowni Kobiety i trening na siłowni Kobiety i trening na siłowni
Klucz do dobrego metabolizmu
  • trening siłowy
  • zdrowe odżywianie się
  • trening aerobowy
  • aktywny styl życia
  • realizacja powyższych 4 punktów
Fakty o mi궜niach
  • z biegiem lat miꜶnie zanikają, ale tylko pod warunkiem, że ich nie używamy
  • niskokaloryczna dieta i ćwiczenia aerobowe powodują utratę mi궜ni i zwalniają metabolizm
  • trening siłowy odbudowuje stracone mi궜nie
  • kobiety z natury nie są przystosowane do rozbudowy masy mi궜niowej, więc nie bójcie się przerostów nawet po ciężkim treningu
  • mi궜nie spalają tłuszcz
Dlaczego miꜶnie są tak ważne? Są głównym czynnikiem napędzającym metabolizm.
  • nadają zgrabny kształt sylwetce
  • duża ilośœć masy mi궜niowej pozwala jeśœć więcej bez żadnych wyrzutów
  • dzięki mi궜niom czujemy się pewne siebie
  • mi궜nie spalają więcej kalorii niż tkanka tłuszczowa
Cała prawda o wadze
Kobiety i trening na siłowni Kobiety i trening na siłowni Kobiety i trening na siłowni
Często myœślimy o osiągnięciu wymarzonej wagi żeby być szczꜶliwe. Każda z nas oddałaby wiele, żeby ważyć tyle, co za czasów szkoły œśredniej. Kochane... zapomnijcie o kilogramach, które pokazuje ta nieszczęsna maszyna stojąca na ziemi, na którą wchodzicie codziennie żeby sprawdzić, czy już schudłyśœcie - nie jest ona zbyt ufnym wyznacznikiem.
Kobiety i trening na siłowni Kobiety i trening na siłowni Kobiety i trening na siłowni
Tak naprawdę to kogo w ogóle obchodzi ile ważycie, przecież liczy się to jak wyglądacie, więc dlaczego tak ciężko to sobie uœświadomić. Ciągle popełniamy te same błędy, dążąc do tych kilogramów sprzed kilku lat?

Większośœć sportowców, w tym też ja sama zgodnie z BMI ma nadwagę. MiꜶnie są o wiele cięższe od tłuszczu i zawierają o 60% więcej wody niż tkanka tłuszczowa, powodując tym samym wzrost masy ciała. Często spotykam się z wielkim zaskoczeniem ludzi, którzy pytają mnie ile ważę, bo przy wzrośœcie 156 cm ważę ok. 60 kg, a przecież nie jestem gruba!!
Kobiety i trening na siłowni Kobiety i trening na siłowni Kobiety i trening na siłowni
Nie oznacza to jednak, że powinnyœśmy całkowicie zapomnieć o kilogramach.
Należy się jednak skupić na stosunku czystej masy mi궜niowej do procentowej iloœści tłuszczu, które okreœlają kompozycję naszego ciała.

Więc ile tłuszczu, a ile mi궜ni mamy w swoim ciele? Można to sprawdzić za pomocą specjalnych przyrządów, które coraz cz궜ciej spotyka się na siłowniach, czy też u dietetyka. Ale jest też inny sposób - mówiąc prosto - na oko. Jesteśœ szczupła, ale masz brzuszek, a może niska i opuchnięta. Żeby twoje ciało było zgrabne, wypukłe tam gdzie trzeba, potrzebujesz mieć więcej mi궜ni niż tłuszczu. Tylko wtedy możemy ujrzeć soczyśœcie wypukłe kobiece kształty. Żeby osiągnąć piękne ciało zapoznajmy się z planem ćwiczeń.
Kobiety i trening na siłowni Kobiety i trening na siłowni Kobiety i trening na siłowni
Źródło: Agata Radziwoniuk - wielokrotna Mistrzyni fitness sylwetkowego

Dodaj komentarz

Wpisz kod z obrazka
Aby komentować pod stałym nickiem - zaloguj się / załóż konto.

Zaloguj się

Login Hasło
Zapamiętaj
0

Komentarze do:

Kobiety i trening na siłowni? Zdecydowanie tak!

Podobne wiadomości

Podobne galerie

Najczęściej czytane

Tagi

Najnowsze WIDEO

Nowe GALERIE ZDJĘĆ